Frambozenweekend 2010

Frambozenweekend 2010
Zondagmorgen 11 juli met z'n allen aan het frambozenontbijt

zondag 26 juni 2011

Weekend

Het is het weekend, preciezer gezegd de zondag aan de vooravond van een paar uitzonderlijk hete dagen. De zondag is er om te chillen en met de lui op het terras wat te gekkjenne en af toe een frambozenboer spitvondigheid verpakt in een besliste lach en knipoog de wereld in te zenden. Als je dan met beide ogen tegelijk knippert onstaat een rapid eye movement effect en lijkt de zondagse rustdag een mooie droom. Een droom van thuis.
Het werk gaat toch door.. de natuur blijft schreeuwen om aandacht en vanmorgen tijdens een rondleiding aan een prachtige groep mensen,ze voelden als famile gaf ze antwoord en bedankte hun.
Die natuur bedoel ik.. Ik heb er een leuke, mijns inziens, vraag en antwoord tegelijkertijd van gekregen namelijk; Waarom vind de frambozenstruik het voor haar zelf zo belangrijk om zo'n speciaal "verbindende" antioxidant te maken? Dus vanuit haar gevoeld...
Bij zo'n groep mensen voel ik me thuis komen en op het moment dat ik klaar ben met over haar te praten, mevrouw framboos bedoel ik, zei ik, ze kunnen niet praten die planten, maar hebben ons veel te vertellen. Toen waren we allemaal even stil en voelde dat het werkelijk waar was.
Daarna nog wat klusjes gedaan maar vanuit zondagrust in de buikgevoel.
Waar de mond van vol is wordt het hart mee gevuld en dat is toch een goede. Want met een mond vol frambozen praten, dat wordt dan alleen maar een heerlijke rotzooi.
En rotzooi maken doe je maar thuis.
Iedereen een fijne avond geniet van thuis en als je denkt er geen te hebben beschouw de sterrenhemel als je ...dak.
Morgen weer aan de frambozen. Pakketten klaarmaken voor onze vrienden.
Wat is het toch een heerlijk wijf met klote, die framboos...

Illustratie
R.E.M
Around the Sun
Crowded house
Better be home soon.
Eddie Vedder.
Guaranteed

Groet Carlo

1 opmerking:

  1. Superblij met het pakket! Ik heb er een blogje aan gewijd:

    http://ontdekkingvangroningen.blogspot.com/2011/07/frambozen-gelukzaligheid.html

    Groet,
    Angelika

    BeantwoordenVerwijderen