Frambozenweekend 2010

Frambozenweekend 2010
Zondagmorgen 11 juli met z'n allen aan het frambozenontbijt

donderdag 23 juni 2011

Na regen komt zonneschijn

Het regent hier dat het zeikt dus neem ik even tijd om een moment te scheppen, zodat als na de laatse regen, ongeveer zaterdag of zondag dit moment door de zon beschenen kan worden. Gisteren was de langste dag. Deze is volgens SOHO het zonneobsevatorium begonnen met een prachtige krachtige zonnevlam. Een energiestoot die we vanaf vandaag en ook nog donderdag mooi kunnen gebruiken als voorproefje van de sterkende zonnestralen in het weekend.
Als we na zo'n bui naar buiten gaan is de toestand weer mooi fris en helder, dan kun je de aardspieren aan het werk zien gaan. Aardspier is een ander woord voor regenwormen en doet volgens mij veel meer recht aan deze wonderbaarlijk nuttige wezens. Ik verzin ut niet zelluf was dat maar waar. Als je er één in het donker van de aarde uit de grond haalt kun je als je snel kunt kijken zien dat ze van binnenuit een soort neon licht uitstralen. Dat duurt maar even maar let er maar eens op. Verder is hun poep uitermate efficient te gebruiken voor de planten en maken de vaak door mensen aangetrapte aarde weer lekker luchtig.
Ik hoor in dit moment de sympfonie van de regen minderen en zo dadelijk beginnen de vogeltjes weer te fluiten..
Zo! Heb ik deze bui weer mooi gebruikt om die heerlijk kronkelende gedachte weer door te geven. Kronkelend als een slang want het komt uit mijn tenen via mijn kontje, mijn regenwormpje en mijn hart weer naar buiten. En waar het hart van vol is loopt de mond vanzelf van over. Net als in het regengootje trouwens zie ik. Nog even dan.

Kundalini
Tot volgend moment
In lak ech
Carlo

P.S ter opluistering:
Crowded house:always take the weather Don,t dream its over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten