Frambozenweekend 2010

Frambozenweekend 2010
Zondagmorgen 11 juli met z'n allen aan het frambozenontbijt

woensdag 1 juni 2011

Ze zijn er weer

We zijn de afgelopen week begonnen met het plukken van de frambozen in onze kleine oude kas. Morgen komen de eerste pluksters die over een week of drie vergezelt zullen worden van een heleboel collega's als we in de buitenteelt gaan plukken.
Vanaf komende woensdag gaat ons terras en winkeltje weer voltijds open. Dan kunnen belangstellenden en frambozenfans ook weer een kijkje komen nemen. Ik heb woensdag ook weer mijn eerste rondleiding van dit seizoen.Voor de eerste keer aan een groep doven mensen. Ik ben nieuwsgierig hoe dat gaat. Deze mensen kunnen vaak goed liplezen en waarschijnlijk is er een vertaler in gebarentaal bij.
Ben benieuwd hoe je framboos in gebaren taal vorm geeft of regenworm.!!
In de teelt gaat nu het aandeel kalium in de bemesting omhoog. Daar worden de bladeren mooi donker en sterk van en de vruchten groter en nog lekkerder.
Deze week hebben we ook het ontwerp van ons nieuw etiket voor op het frambozendoosje afgerond en kan de drukker aan het werk. We hebben het etiket o.a voorzien van zoekplaatjes. Ik noem ze picturetales en we zijn benieuwd hoe er op gereageerd wordt. Nu ga ik weer naar buiten voor een ronde water en voeding. En het weer is hetzelfde als de afgelopen drie maanden het weer is hier namelijk heel anders dan anders maar waarom?
Dat heb ik dan weer. Waarom?

Groet en tot lezens maar weer.
In lak-ech Carlo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten